We gaan naar het WK volleybal, ga je mee?

Naast zelf volleyballen, organiseren we ook graag (volleybal)feestjes. Zo gaan we de Hoekenburg ombouwen tot WK-oranjecafé met groot scherm EN gaan we naar een interland in het Gelredome!

We gaan naar het WK volleybal, ga je mee?

Onze vereniging zit in de aanvoerderspoule van de gemeente Buren en Neder-Betuwe, de gezamenlijke host van het Italiaanse nationale dames-volleybalteam. We gebruiken het WK in eigen land om onze fantastische sport te promoten, leuke side-events in onze gemeente te organiseren wat hopelijk resulteert in meer volleyballers, ook voor ons clubje!

Maatschappelijk betrokken (leefbaarheid)

Zo willen we ons maatschappelijk inzetten om op de bovenbouw van basisscholen een dagdeel lezing te geven over (zit)volleybal, het WK, maar ook een gezonde levensstijl (voeding & bewegen). Het wordt een leuke en leerzame lezing die we afsluiten met een quiz, waarbij de winnaar een toepasselijk cadeautje krijgt (...maar stiekem krijgt elk kind natuurlijk een leuk aandenken).

Dat we ons op maatschappelijk vlak nog breder inzetten blijkt ook uit ons initiatief richting onze gemeente, om te kijken of en hoe we tieners van de (ca. 200) toekomstige Oekraïense vluchtelingen in Maurik ook kennis kunnen laten maken met volleybal.

Tenslotte hebben we het voornemen om ‘ons’ dorpje Rijswijk (GLD) uit te nodigen om gezellig met ons op een groot scherm naar een WK-wedstrijd van onze oranje-dames te komen kijken! Kinderen zijn dan ook welkom natuurlijk.

De Hoekenburg als ‘WK-café’

Als we de aangevraagde en deels toegezegde medewerking en middelen van de gemeente krijgen, gaan we de Hoekenburg ombouwen naar WK-oranjecafé, om gezellig samen op een groot scherm een WK-wedstrijd te kijken! Partners en kinderen zijn hierbij ook van harte welkom, evenals kennissen of vrienden die wellicht bij ons willen komen sporten. En zoals eerder gemeld nodigen we ook de buurt uit. Bitterballetje en muziekje erbij, dat wordt een gezellig Hollands middagje/avondje! Voor de kinderen duurt een wedstrijd misschien wat lang, dus voor hen gaan we er nog iets leuks naast bedenken.

Bijwonen ‘live’-wedstrijd in het Gelredome

Maar hier blijft het niet bij… met een WK zo dicht in de buurt willen wij als volleyballiefhebbers natúúrlijk een wedstrijd LIVE bijwonen! Ook hiervoor lopen er aanvragen en contacten, wat al heeft geresulteerd in een toezegging dat we redelijk wat vrijkaartjes ontvangen, als beloning voor onze inzet rondom het WK (YESSS!). Niet alleen jullie mogen mee, maar ook onze partners èn wederom natuurlijk vrienden/kennissen die geïnteresseerd zijn om wellicht bij ons te komen volleyballen.

Ga je mee?

We hebben daarom een aantal vragen, en vragen iedereen uiterlijk dit weekend (8 mei a.s.) een reactie aan een van onze bestuursleden te geven, Karin, Johan of Dirk:

1. Ga je mee naar het Gelredome (geef tevens aan als je nu al weet dat je 1 of meerdere wedstrijd(en) niet kunt)
  2. Komt je eventuele partner mee?
  3. Ken je iemand die wellicht bij ons wil komen volleyballen, of onze heren komend seizoen training zou willen geven, en zou die persoon ook mee willen?
  4. Zou je het leuk vinden om het bestuur te helpen met een van bovengenoemde feestjes, en zo ja welke?

Mis de boot niet en reserveer de volgende (WK-voorronde-)wedstijden alvast in je agenda, hieruit zullen in ieder geval 2 wedstrijden worden gekozen:

• Vrijdagavond 23 sept, NED-KENIA
  • Zaterdagmiddag 24 sept ITA-KAMEROEN
  • Zondagmiddag 25 sept NED-KAMEROEN *
  • Maandagmiddag/-avond 26 sept ITALIË-PUERTO RICO
  • Dinsdagmiddag/-avond 27 sept ITALIË-BELGIË *
  • Woensdagavond 28 sept NED-PUERTO RICO
  • Donderdagmiddag/-avond 29 sept ITALIË-KENIA
  • Vrijdagavond 30 sept NED-BELGIË *
  • Zondagmiddag 2 okt NED-ITALIË *

* Gezien de dag, tijdstip en spelende landen gaat onze voorkeur uit naar deze wedstrijden voor onze activiteiten. De gemeente bepaalt echter voor welke wedstrijd zij ons kaartjes verstrekt.

VV de Driesprong, dé vereniging waar sportiviteit en gezelligheid gelijk opgaan, voor jou!