Volleybal verbindt en verbroedert!

De Gemeente organiseert een sportinstuif voor Oekrainse vluchtelingen in Maurik. En natuurlijk hebben wij ons ook opgegeven: volleybal verbindt en verbroedert!

Volleybal verbindt en verbroedert!

Afgelopen jaar heeft er een tiener uit Oekraine enige tijd bij onze dames mee gevolleybald. In het naastgelegen Maurik zijn nu circa 190 Oekrainse vluchtelingen gehuisvest, veelal vrouwen en kinderen. De oorlog neemt helaas weer in alle hevigheid toe, waardoor ze genoodzaakt zijn langer in onze gemeente te blijven.

De gemeente Buren wil ze daarom via een sportinfstuif kennis te laten maken met de lokale sportverenigingen. Deze vindt zaterdagmiddag 28 januari in sporthal Lignum te Maurik plaats. Als goede buur en volleybalambassadeur hebben wij ons (natuurlijk) aangemeld en bieden we geinteresseerden de mogelijkheid bij ons te komen volleyballen: hoe meer zielen hoe meer vreugd, dat kunnen ze in hun situatie vast goed gebruiken. Ook Activitas, DOS sportief, Luna, T&P sport en Vitaalclub Julien helpen mee.

Ons bestuur en trainersstaf hebben de koppen bij elkaar gestoken. Onze toelichting over onze mooie vereniging is in het Oekrains vertaald, Dirk zal deze met tolk tijdens de sportstuif nader toelichten. Zo melden we bijvoorbeeld dat we geen jeugd hebben, maar als er voldoende animo voor is we voor tieners toch iets op zullen zetten. Vervolgens geven Hugo en Annemieke met assistentie van Johan ze een korte training.

Hopelijk maken we hun verblijf in NL zo wat aangenamer en maken we enkele enthousiast om bij ons te komen volleyballen. We houden jullie geinformeerd, sportieve groet van bestuur & trainersstaf!