Seizoen 2019-2020 komt vroegtijdig ten einde

Onze vereniging steunt het besluit van Recvol om het seizoen 2019-2020 vroegtijdig te beeindigen.

Seizoen 2019-2020 komt vroegtijdig ten einde

Beste sportvrienden,

We worden overspoeld met nieuws over het coronavirus, ook wij ontkomen er niet aan hier iets met jullie over af te spreken. Wij lopen als 'fitte sporters' misschien iets minder risico, maar het lijkt me verstandig geen risico te willen lopen voor de zieke personen met wie wij in onze prive- of werksituatie in aanraking komen.

Recvol heeft per direct alle wedstrijden tot 1 april geannuleerd. De trainingen gaan gezien het kleine aantal personen zonder andere teams vooralsnog door, daarbij nemen we enkele eenvoudige voorzorgs- en hygienemaatregelen in acht:

- Wie zich niet fit voelt (hoesten, koorts of verkoudheid) verzoeken we niet te komen sporten. Ben je fit en zoek je uitdaging en gezelligheid, blijf dan vooral komen.

- Was s.v.p. je handen voor- en nadat je sport, probeer high-fives te voorkomen en maak binnen je team afspraken over het met elkaar vieren van een punt, set of wedstrijd om lichamelijk contact tot een minimum te beperken.

Dit alles voelt onnatuurlijk, maar je zou maar een familielid of vriend met zwakke gezondheid per ongeluk het virus overbrengen, dan voel je je zeker niet prettig.

Als de situatie verandert informeren wij jullie daar direct over, maar daar is op dit moment geen reden voor. Uiteraard zijn we samen met jullie alert en volgen we de adviezen vanuit de overheid en RIVM (https://www.rivm.nl/).

Bedankt voor jullie begrip en medewerking!

Met sportieve groet, Dirk.

** UPDATE 15 MAART **

De overheid heeft zojuist, 15 maart jl., gemeld dat sportverenigingen tot en met 6 april sluiten om uitbreiding van het corona-virus tegen te gaan. Hoe graag wij ook sporten, gezondheid gaat voor. Onze trainingen en wedstrijden zijn vanaf heden tot en met 6 april 2020 geannuleerd. We hopen dat deze maatregel het gewenste effect heeft en we elkaar weer snel en in goede gezondheid treffen.

** UPDATE 24 tot en met 31 MAART **

Ons bestuur heeft gezien de virusontwikkelingen op 24 maart uit voorzorg besloten het seizoen te beeindigen, en ook de ALV te annuleren. Er komt ook geen eindejaarsactiviteit. Wel hopen we met jullie 'gewoon' aan het nieuwe seizoen te beginnen. Dit willen we dan ook met elkaar vieren, hier ontvangen jullie nog nader bericht over.

Ook de Recvol sluit zich 26 maart aan bij het besluit om het seizoen te beeindigen. Er zijn geen kampioenen en er degradeert niemand.

De overheid heeft, conform verwachting, op 31 maart aangegeven dat (o.a) sportverenigingen tot 28 april dicht moeten blijven. Veel bonden hebben daarop aangegeven dat de huidige competitie hiermee ten einde is.