Heren 1 prolongeert titel in Topklasse!

Door Phoenix Zaltbommel met 3-1 uit te verslaan, pakken onze heren voor maarliefst de 8e keer in 9 jaar de titel in de hoogste klasse. Een razendknappe prestatie.

Heren 1 prolongeert titel in Topklasse!

Het was dit seizoen zeker een superprestatie. Heren 1 had te maken met veel langdurige blessures; Dirk, Henk, Wim en Willian hebben een deel of de gehele competitie moeten missen. Gelukkig wilde Ruben (H2) de laatste maanden inspringen, om er i.i.g voor te zorgen dat H1 met 6 man de wedstrijden kon blijven spelen. En dat deed hij meer dan verdienstelijk! Het hele seizoen deed H1 erover om van onderaan in de ranglijst langzaam naar boven te kruipen.

Vorige week speelde H1 tegen Olympia, uit in Ochten. Misschien wel de moeilijkste wedstrijd van het seizoen; Olympia is tegen 'aartsrivaal' De Driesprong altijd erg gemotiveerd, ze spelen thuis, en hadden een volle tribune: met een gelijkspel waren ze voor het eerst in hun carriere kampioen van de Topklasse!

Driesprong begon met een grote achterstand, maar door geconcentreerd te spelen en met een enorme wil en inzet lukte het uiteindelijk toch om de 1e set van Olympia te pakken: 28-30! Dit was een grote mentale dreun voor de Ochtenaren. De 2e set pakte Olympia, die daardoor weer hoop kregen, maar Driesprong bleef veel stabieler en geconcentreerder en pakte de 3e en uitendelijk óók de 4e set! Olympia was zwaar teleurgesteld, en ook de voorzitter van de RECVOL-volleybalbond stak zijn teleurstelling niet onder stoelen of banken: zou het dan wéér dezelfde kleine Rijswijkse club lukken om kampioen te worden? Hij gunde het Olympia zo, na jarenlang de 2e plek te pakken achter De Driesprong.

Ook ons 1e herenteam gunde het Olympia overigens. Al jarenlang zijn het geweldige onderlinge wedstrijden, met veel respect voor elkaar en altijd in een bijzonder goede sfeer. Met name aan de bar. Maar door Olympia verrassend te verslaan, kan De Driesprong en niet Olympia kampioen worden. In een laatste wedstrijd uit tegen Phoenix Zaltbommel is een gelijkspel voldoende omde titel weer te pakken.

Oud-kampioen Phoenix kent een slecht seizoen, ze staan 3-na-laatste in de ranglijst en strijden tegen degradatie. Door minimaal gelijk te spelen, stellen ze zich veilig in de Topklasse. Ze hadden iets om voor te strijden dus, wat op papier de wedstrijd erg interessant maakt. De wedstrijd begon, en al snel viel Leo met een blessure uit. Driesprong moest snel schakelen; voor het eerst in de competitie speelde nieuw lid René in ons 1e herenteam mee! Met zijn 14 jaar het absoluut jongste (en kleinste) lid van onze vereniging. Zijn debuut in de Topklasse, en meteen in de kampioenswedstrijd. René is snel, deed zijn uiterste best en draaide super mee in het team. Na een kleine gewenning- cq stabilisatieperiode liep H1 uit en pakte de 1e set. En vervolgens de benodigde en beslissende 2e set: het kampioenschap was binnen!

De 3e set ging ook naar De Driespong, de 4e set naar Phoenix. H1 was ook blij voor Phoenix; dit extra punt kan net het verschil maken waardoor beide ploegen elkaar weer treffen in het komende seizoen. Wat nog wel gezegd moet worden is dit; hoe hoogstaand de wedstrijd in Ochten was, zo slap, slordig en ongemotiveerd was de wedstrijd in Zaltbommel. Alsof er voor beide ploegen niets op het spel stond. Een saaie wedstrijd voor het publiek helaas, die dan ook luid applaudiseerde toen er een keer een lange ralley gespeeld werd met prachtige reddingen.

Terug in de kantine trakteerde Phoenix onze heren op een biertje, en 'We are the Champions' klonk luid door speakers van de bomvolle kantine, vergezeld door de stemmen van onze heren, met meer beleving dan ze in het veld ten toon hebben gesteld. Eind goed, al goed.

En nu? Nu op naar de dubbel, want H1 zit ook nog in de race voor de beker; nog 1 voorronde en dan op naar de finalepoule!

H1 Kampioen H1 kampioen Recvol

PS. Zie onze foto-album voor de foto's!