Buitensportveld Maurik geopend met... Demi Korevaar!

In Maurik is i.o.m. onze vereniging een buitensportveld geopend, waar ook international Demi Korevaar bij aanwezig was! Naast onze vereniging was ook de Rijswijkse basisschool De Wiekslag aanwezig.

Buitensportveld Maurik geopend met... Demi Korevaar!

Wethouder sport van de gemeente Buren, Martine de Bas heeft met Demi Korevaar, en 'Samen in beweging!' op feestelijke wijze het buitensportveld met in hoogte verstelbaar stalen 'net' geopend. Naast korfbalvereniging Activitas waren ook VV de Driesprong en groep 6, 7 en 8 van basisschool De Wiekslag hierbij aanwezig.

Het netsportwerk is op het korfbalveld van Activitas in Maurik (Driesweg 19), achter de nieuwe nog te openen sporthal Lignum. Het netsportveld draagt bij aan veelzijdig bewegen en kan multifunctioneel gebruikt worden voor o.a. volleybal, voetvolley en badminton. Sportbureau Betuwe heeft het netsportveld middels een subsidie bij de provincie Gelderland aangevraagd.

Iedereen mag op eigen risico gebruik maken van het netsportveld, zoals teams of leden van onze vereniging, maar ook scholen, kinderopvang, inwoners van Maurik/Rijswijk etc.

TeamNL speelster Demi Korevaar neemt met het nederlandse team over 3 weken deel aan het WK volleybal, maar had tijd vrijgemaakt voor deze feestelijke aangelegenheid, wat de kinderen (en onze voorzitter) erg aansprak! Demi heeft zelfs in een video onze vereniging nog opgeroepen naar het WK te komen en/of te kijken. Iedereen mocht met haar op de foto, kreeg handtekeningen, terwijl Samen in beweging! met voormalig Driespronger Jan van Rooijen de kinderen leuke volleyoefeningen liet doen.

Leden met kinderen: houdt zaterdagmiddag 24 september vrij! Dan zal er op het pas geopende veld (en de nieuwe sporthal, MEC etc.) een sportinstuif gehouden worden, waar iedereen op een actieve manier kennis kan maken met de diverse sportverenigingen uit onze regio... dus ook VV de Driesprong! De voorbereidingen met Bart Jansen en Jan van Rooijen zijn in volle gang, nadere info volgt!